måndag 17 januari 2022

Bokåret 2021


Dags att summera bokåret 2021. Det blev ganska många böcker i år också även om jag inte kom upp i samma antal som rekordåret 2020. Eftersom vi väckte liv i vår bokklubb på jobbet så läste jag fler böcker som jag kanske inte valt själv - men det är nyttigt att läsa lite annan litteratur ibland också. 

Det har varit många medelbra böcker som fått 3 eller 4 i betyg men det har varit färre solklara 5:or - bara 2 stycken. Mina topp fem för 2021 blir dessa:


En annan bok som jag inte gav så bra omdöme när jag skrev om den men som jag kommer på mig själv att tänka på ibland är "Berättelsen om Alice Hart" - den har liksom växt med tiden och jag märker att jag funderar på den ibland. 

Inför 2022 hoppas jag att det blir fler böcker som jag kan ge en 5:a i betyg - bättre läsupplevelser blir mitt löfte för 2022. 

Här är hela läslistan för 2021:

1 kommentar:

Ninnie sa...

Dina favoriter är också några av mina favoriter! Håller på med min boklista för 2021 jag med, kommer snart... Men du slog mig med EN bok, räknade till 26 på din lista, jag läste 25 - vilket nog är rekord för mig!