onsdag 18 januari 2023

Bokåret 2022

Hög tid att summera bokåret 2022. Det har varit rätt skralt med läsandet i år. Har helt enkelt inte haft så mycket tid för läsningen som jag brukar. Kanske inte heller haft någon ro för det riktigt. 

Det har varit både toppar och dalar bland lästa böcker - några bra och sen några mindre bra. Min förhoppning inför 2022 var att jag skulle läsa bättre böcker - men när jag nu kollar i min boklista så har jag svårt att välja några favoriter. Det får bli en topp-tre i år:

  • Ett frågetecken är ett halvt hjärta av Sofia Lundberg
  • Gömställen - Kathrine Webb
  • Hotellet i hörnet av bitter och ljuv - Henry Ford

Några andra böcker som gjorde starkt intryck under året var:
  • "Där kräftorna sjunger" som jag sen såg på bio 
  • "Tistelhonung" som fick en extra dimension när min syster och jag i höstas åkte till Båstad och besökte platserna som beskrivs i boken. 

Hela listan med 2022 års böcker:

Mitt läslöfte för 2023 blir att läsa fler böcker :). 
(Och jag kan säga att året har startat riktigt bra - har redan läst två riktigt bra böcker.)



Inga kommentarer: