Hög tid att summera bokåret 2022. Det har varit rätt skralt med läsandet i år. Har helt enkelt inte haft så mycket tid för läsningen som jag brukar. Kanske inte heller haft någon ro för det riktigt.
Det har varit både toppar och dalar bland lästa böcker - några bra och sen några mindre bra. Min förhoppning inför 2022 var att jag skulle läsa bättre böcker - men när jag nu kollar i min boklista så har jag svårt att välja några favoriter. Det får bli en topp-tre i år:
- Ett frågetecken är ett halvt hjärta av Sofia Lundberg
- Gömställen - Kathrine Webb
- Hotellet i hörnet av bitter och ljuv - Henry Ford
Några andra böcker som gjorde starkt intryck under året var:
- "Där kräftorna sjunger" som jag sen såg på bio
- "Tistelhonung" som fick en extra dimension när min syster och jag i höstas åkte till Båstad och besökte platserna som beskrivs i boken.
Hela listan med 2022 års böcker:
- Kungariket - Jo Nesbø
- Brevvännerna - Eli Åhman Owetz
- Tre koppar choklad - Care Santos
- Där kräftorna sjunger - Delia Owens
- Rebecca - Daphne Du Maurier
- Gustave Eiffel och kärleken - Nicolas d'Estienne d'Orves
- Svallvågor - Amanda Jennings
- Jag är Gud - Malin Karim
- Klar himmel - Kristin Fägerskjöld
- Ett frågetecken är ett halvt hjärta - Sofia Lundberg
- Gömställen - Kathrine Webb
- Tistelhonung - Sara Paborn
- Sommaren hon aldrig glömde - Nikola Scott
- Hotellet i hörnet av bitter och ljuv - Jamie Ford
- Konsulten som inte ville bada - Mikael Bergstrand
- Bergens stjärnor - Jojo Moyes
- Primtalens ensamhet - Paolo Giordano
- Och bergen svarade - Khaled Hosseini
- Vågornas viskningar - Tamara McKinley
- Någon som du - Marc Levy
Mitt läslöfte för 2023 blir att läsa fler böcker :).
(Och jag kan säga att året har startat riktigt bra - har redan läst två riktigt bra böcker.)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar