söndag 26 april 2009

Fototriss - sten

Äntligen fick jag tillfälle att visa dessa bilder tagna på ett väl undangömt ställe på Öland.
Det är en trädgård gjord helt i sten.
Hittade den i ett ganska otillgängligt hörn i närheten av där vi bodde förra våren.
Stenar i alla möjliga former var uppställda i olika formationer.
Stora block och mindre stenar om vartannat.
Den här bilden visar bara en liten del av hela trädgården:
En del stenblock hade fint uthuggna mönster som man såg om man kom närmare.
Det enda som växte i den här trädgården var dessa små söta växter.
Fler Fototriss bilder med sten finns här.

6 kommentarer:

Megera sa...

Den sista bilden blev min favorit, för det ser underbart ut med de fina färggranna som växer bland den hårda grå stenen.

Ninni sa...

Så snyggt! Den mittre bilden med det vackra mönstret tycker jag mycket om. Är det en privat trädgård? Vem har den, en konstnär? Fantastiskt ställe, tänk att skapa sig en sådan trädgård. Vilket arbete men förhoppningsvis finns den bevarad för all framtid!
tack för att jag fick se den!

Hero sa...

Fina bilder. Jag gillar den sista mest. Den är så vacker med växterna mot stenen.
Ha en fin söndagskväll

lilalili sa...

Väldigt vackert och din sista bild blev min favorit. Vacker kontrast mellan stenen och växterna.
Hoppas du får en bra vecka! Kramis

Veronica sa...

Hej!

Vilka härliga bilder och vilket ställe du hittade :) Jag var på Öland mycket när jag var liten, det är så himla mysigt där!

Kram på dig

Malin sa...

Lite mer om trädgården: om jag minns rätt så var den en slags konstutställning som någon gjort. Den låg högt och fint på södra Öland med utsikt över Kalmarsund.