lördag 9 maj 2009

Big Comedy

Igår var jag alltså på Big Comedy. 7 komiker på en scen i två timmar - det var inte lång stund varje person var på scen, något som var lite tråkigt tyckte jag. De kunde gott hållt på lite längre.

Fast i vissa fall var det bra att de inte höll på längre - Petra Mede var riktigt dålig och man tyckte det var skönt att hon slutade. Jag tyckte hon var riktigt pinsam och när hon skulle skämta med några i publiken blev det bara plumt och elakt. Jag gillade henne i Melodifestivalen och tycker hon är rolig i TV-programmet Morgonsoffan men här gjorde hon sig inte riktigt.

Någon annan som dock överraskade positivt var Peter Wahlbäck. Han som man mest uppfattar som en lite konstig figur var riktigt rolig och bra. Även Johan Rheborg som jag aldrig riktigt gillat innan var väldigt rolig igår kväll.

Men bäst var nog Henrik Schyffert när han häcklade Christer Sjögren och när han och Johan Glans läste Boråstidningen fick verkligen skrattmusklerna jobba. Showen avslutades med Johan Glans och han var såklart jättebra. Hans historia om när han flög och satt jämter en misstänkt terrorist på planet var superkul och hans historier från hans dotters dagis skrattade man gott åt också.

Även Lennie Norman och David Batra var med igår och de gjorde båda bra ifrån sig.

Inga kommentarer: