torsdag 29 maj 2008

En dag i Varberg

Gårdagen tillbringade jag i Varberg. Gick på torget och kollade in torghandlen, sen en tur runt i affärerna innan jag hamnade vid fästningen som jag alltid lyckas göra när jag är i Varberg. Vid kallbadhuset badade folk för fullt - det såg lite kallt ut.


Innan jag åkte hemåt blev det ett stopp på Bruces handelsträdgård strax norr om staden. Där köpte jag bl.a. en mårbacka pelargon till mitt köksfönster (det blev en till pelargon till).



Lite bilder från dagen:

Kallbadhuset



Socitetshuset



Vallgraven runt fästingen


Blommor!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Hur många pelargonier har du egentligen? ;0)

Malin sa...

Ha ha ha...det kan verka som det är många men de är bara 4 stycken. Och nu blir det inte fler heller (har inte plats med fler!).

Sanna sa...

Hm låter som mig och mina Orkidéer, jag får aldrig nog men har begränsat mig numera. Förr kom jag hem med en varje gång jag var i en blomsterbutik :0S