lördag 16 augusti 2008

Myror

Häromdagen gick jag in på Myrorna. En affär jag mycket sällan besöker. Men ibland går jag dit för att se om de har några bra pocketböcker. Det var mitt ärende denna gång också men böcker var det dåligt av just när jag var där.
Hamnade istället vid prylhyllorna och hittade det jättesöta fatet till höger. Det ser ut som det är plast men fatet är faktiskt i porslin. Jag är jättesvag för porslin i den här stilen, lite 70-tals mönster och färger.
Affären har en stor avdelning kläder också, men det skulle nog aldrig falla mig in att köpa kläder där. Jag vet att det är väldigt inne och trendigt med second hand men för mig bär det emot nåt enormt att köpa andras avlagda gamla kläder. Populärt verkar det vara i alla fall för det gick massor av folk omkring bland kläderna. Och skor hade de i massor, men vem vill ha andras svettiga gamla skor? Inte jag i alla fall... Fast jag vet att jag har dubbelmoral här för jag själv brukar sänka kläder som jag tröttnat på till just Myrorna.....

Inga kommentarer: