söndag 20 juli 2008

Sommar i P1

Idag lyssnade jag på Sommar programmet med lyssnarnas val. Yrsa Walldén sommarpratade om att vara den där blyga tjejen som sitter längst bak i klassrummet och aldrig ens vågar räcka upp handen. Och oj, vad jag kände igen mig...det var nästan som om hon beskrev mina år på gymnasiet. Tänk va många vi är som har känt så där men aldrig vågat ens knysta om det och nu gav denna modiga 19 - åriga tjej oss alla en röst i radion! Jag blev jätteberörd av hennes mod och historia. Hennes program borde ingå i undervisningen för alla som läser till lärare.

Med åren har jag ju kommit över det värsta men kan ibland fortfarande halka tillbaka in i det. Aldrig att jag hade kunnat tro då att jag skulle hålla föreläsningar eller kunna prata med en total främling som jag kan idag. Började tex prata med en tant idag när jag hade parkerat bilen, vi diskuterade fickparkeringar - och det hade jag aldrig kunnat göra för några år sen.

Har du tid över en dag så lyssna på Yrsas fina program!

Inga kommentarer: