söndag 13 juni 2010

Fototriss - dörrar/portar

Längesen jag var med i en fototriss -
men idag kunde jag inte låta bli!

Första bilden är från Florens och porten som
kallas "Paradisets Portar"
sitter på baptisteriet utanför den stora kyrkan
Il Doumo Satna Maria mitt i staden.
Porten är gigantiskt stor och
det var därför svårt att få med hela på en bild.

Nästa bild är från Källa Ödekyrka på Öland.
En fin gammal kyrka som härstammar från 1100-talet.

Sista bilden kommer från ett museum i Prag som visade rustningar.

10 kommentarer:

Lena Rollmar Kårén sa...

Fina dörrar och bra triss!

Ma.links sa...

Jättefina. Den första är riktigt fin.

Anonym sa...

Nu vet jag hur paradisets portar ser ut, din fina triss förtjänst :)
Rustningar är kul, där blev det som en bonus :)

Gbgmamman sa...

Nummet ett blev min favorit på din triss! =)

Ingalill sa...

Översta porten är bara så maffig :)

Pumita sa...

Jättefin triss! Jag har lite svårt för prålighet och guld i kyrkor men den första bilden från Duomo är superfin.

Gammelsmurfen sa...

Av dina bilder är det bara Källa som jag själv besökt. Men ettan är ju helt underbar

Anonym sa...

Läckert! Den första bilden är strålande!

Ruth Bernssen Bø sa...

Flotte bilete.

Eg vil ynskja deg ein fin dag.

Jah Hollis sa...

Det var en fin blandning och min favorit i trissen blir bilden från Öland.