fredag 15 februari 2008

Shopping


Igår hann jag även med att ta en tur på stan. Jag ville kolla om affärerna fått in lite vårnytt men blev rejält besviken. Det var inte mycket nytt alls vad jag såg och jag gick i de flesta affärerna som finns i stan. I flera affärer såg det till och med tomt ut på vissa ställen. Hittade en skjorta på HM i alla fall.





Sen gick jag in på Esprit, första gången jag gick in i den affären. Hade lite fördomar mot den affären - förknippar den med lite tantkläder av någon anledning. Men där hade de väldigt mycket snyggt....så nu funderar jag på om jag blivit tant eller om det verkligen bara var fördomar jag hade....Jag köpte en topp där också. (Lite svårt att se den mot den vita bakgrunden kanske)



Skulle vilja ha lite nya affärer att gå i - man är så trött på de gamla vanliga affärerna: Lindex, HM, Gina tricot och Vero Moda. Och alla affärer har ungefär samma utbud - ingen stor skillnad på var man handlar. Skulle vilja se lite annorlunda men fräcka kläder. Vore kul om det kunde dyka upp någon ny affär med snygga och prisvärda kläder.

2 kommentarer:

Hjulia sa...

Halva min tröjgarderob består av Esprit-toppar, älskar dem allihop. Bra kvalite, perfekt passform och överkomliga priser. Vad gäller ny affär... eller iaf annorlunda: har du vart på Tippy? De har lite annorlunda kläder ibland. Det har Face åxå, men deras priser är inte så lustiga.

Malin sa...

Face är lite utanför min budget...men Tippy är ju ok - har hittat något där någon gång - ligger lite avsides bara. Ja, jag kommer nog att besöka Esprit fler gånger - kul att höra att de har bra kvalitet också!