onsdag 29 september 2010

Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans

av: Anna Gavalda

Definitivt den längsta boktiteln av alla böcker jag läst.

Det här är en samling korta noveller skrivna av den franska författarinnan Anna Gavlda som är oerhört populär i sitt hemland. Och det är inte svårt att förstå varför. De korta berättelserna är alla som små godbitar. Gavaldon skriver enkelt men väldigt effektfullt och inget är egentligen som man tänkt sig utan alla novellerna bär på små tvister på slutet som alltid överraskar.

Hennes bok "Tillsammans är man mindre ensam" finns även som film och den kan jag också rekommendera. Nu måste jag bara läsa hennes senaste bok som kom ut nyss "Lycka är en sällsam fågel" också.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag har läst Tillsammans är man mindre ensam, det är helt klart en av de bästa böckerna jag har läst! Jag har köpt Lycka är en sällsam fågel men jag har inte hunnit att läsa den än, läser så mycket i skolan. Kram