fredag 17 september 2010

Lycka till

av David Baldacci

En del böcker tar det en stund innan man kommer in i - andra flyter man med i direkt. Detta är en av de som man direkt slussas in i utan några större svårigheter. David Baldacci är en okänd författare för mig men enligt baksidetexten har han skrivit flera böcker men då i kategorin deckare. Det här är en roman om ett syskonpar som genom en olycka fråntas sina föräldrar. De tvingas bosätta sig hos en avlägsen släkting som de aldrig träffat mitt ute i ingenstans på landsbyggden i Virginia. Från att ha bott i New York med storstadspuls blir kontrasten stor för barnen. Vi får följa med under ett år då de skaffar sig både vänner och ovänner.

Boken är lättläst och hela tiden händer det något som gör att man vill läsa vidare. Rekommenderas!

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag läste för ett par år sedan en deckare av honom men den gillade jag inte. Minns inte varför. Sedan dess har jag inte öppnat någon bok av honom och trodde faktiskt inte att han skrev något annat. Möjligen att jag ska ge honom en chans igen - efter att jag läst allt oläst i hyllan.