fredag 20 november 2020

De oväntade systrarnas hus

 av Alexander McCall Smith

Ännu en bok i följetongen om Damernas detektivbyrå - vilken i ordningen har jag inte helt koll på men jag tror det kanske är 17:e eller 18:e! Jag gillar dessa böcker eftersom de är fylla av hopp och huvudpersonen Mma Ramotswe har alltid kloka och tänkvärda tankar om allt mellan himmel och jord. Man vet också att allt kommer att ordna upp sig i slutet och det goda vinner alltid över det onda. 

I den här boken drabbas Mma Ramotswe av personliga händelser som får henne att helt tappa livsgnistan och allt hon trott på får hon anledning av ifrågasätta. Det genomsyrar såklart hela boken som känns mörkare och tyngre. Det blir tyvärr inte alls den mysiga läsupplevelsen som jag förväntar mig när jag öppnar en bok i serien, förra boken "Precious och Grace" tyckte jag var en av de bästa så därför blir besvikelsen stor på den här. 

Betyg 2

Inga kommentarer: