lördag 4 oktober 2008

Vad är det för fel på lite färg?

I veckan fick jag chansen att visa upp och sälja smycken på en arbetsplats i stan. Det var väldigt roligt och jag fick fin respons på mina halsband!


Jag sålde slut på nästan alla mina svarta halsband. Cirka 90 % av allt jag säljer är svarta halsband. Vilket jag tycker är dötrist! Vad är det för fel på lite färg? Jag tycker att är det någon gång man ska satsa på lite färg så är det i ett smycke! Visst är svart alltid gångbart och passar till allt men man kan faktiskt ha färgglada smycken till svart också, det passar till och med bättre många gånger.

Tror att vi nordbor är väldigt rädda för färg i allmänhet. Det ser man ju bara man går på stan - överallt är det bara svart, svart och svart på folk man möter. Ibland uppblandat med lite grått och brunt. Och jag är likadan, idag tex köpte jag en mörkgrå tröja. Men man kan alltid ha ett färgglatt smycke till...och det har jag många av på min smyckeshemsida!

1 kommentar:

Sanna sa...

Fram tills för ett halvår sedan hade jag ett omvänt problem - jag ägde nästan inga svarta kläder alls.