måndag 26 januari 2009

Ett år äldre

Imorron är jag ett år äldre! Känns som en helt ok ålder jag befinner mig i nu. Har ingen åldersnoja alls. Har bestämt mig för att inte ha det någonsin, för det är ju ganska meningslöst. Alla blir ju äldre och alternativet är ju inte så lockande. Nej, bättre att leva i nuet och ta vara på allt man gör just nu istället för att tänka bakåt eller grubbla över framtiden. (Oj, va optimistisk jag var idag....lite skillnad mot förra inlägget här på bloggen...) Men det passar inte mig att gå och deppa alltför länge, jag vill inte inse att jag har slösat bort en massa tid i mitt liv med att gå runt och vara deppig.

I lördags gick halva kvällen åt till bakning. Jag hade letat fram ett nytt recept som jag tänkte testa, det var en sorts sockerkaka med maräng på. Man tycker ju att jag nu när jag är så här pass gammal i alla fall, att jag borde lärt mig att inte testa några nya recept dagen innan man ska ha bjudning....För kakan blev inte alls bra....såg inte alls ut som på bilden. Testade den och den var ju ganska god...men nej, inget som jag skulle vilja bjuda på. Så igår fick jag snabbt slänga ihop en sockerkaka timmarna innan gästerna kom...Och då använde jag såklart ett gammalt beprövat recept och lyckades bättre!

Tack för presenterna jag fick igår! Och kul att alla kom! Imorron blir det lugnt firande med föräldrarna och kanske att kusinen L dyker upp!