tisdag 13 januari 2009

Rea och vampyrer

Har gått runt i affärer hela dagen idag och kollat rean. Äntligen kom jag iväg på lite rea shopping, har bojkottat mellandags rean i år, det känns som allt man köper på den bara är onödigt och inget som man egentligen behöver. Jag handlade inte så värst mycket idag heller för jag tyckte inte det fanns så mycket att ha. Kläderna på rean känns inte så roliga eller fräscha längre och så mycket nytt har de ju inte fått in än heller. Fick dock tag på en färgglad halsduk som jag letat efter som ombyte mot min svarta. Sen har jag handlat lite pyssel saker också till min smyckestillverkning och mitt måleri som jag har satt igång med nu igen.

Igår var jag och såg på en vampyrfilm! Inte varje dag man ser något sånt... och tur är väl det kanske. "Låt den rätte komma in" hette den och är en svensk film som utspelar sig i början på 1980-talet i en Stockholmsförort. Huvudperson är en liten mobbad kille. När han får en ny granne som verkar bry sig om honom väcks hoppet hos honom om att få en kompis. Hans nya vän är dock lite annorlunda, hon är nämligen vampyr!


Jag tyckte filmen var bra, inte lika bra som jag hade trott innan men helt ok.De hade verkligen fångat tidsandan i filmen med kläder och inredning på ett suveränt sätt. Jag får väl konstatera att jag inte skräms direkt av vampyrer, det känns alldeles för overkligt för mig, då skräms jag mer av spöken som tex i filmen "Barnhemmet" som jag såg i höstas. Jag tyckte att själva mobbningen som killen i filmen utsattes för var otäckare än vampyren och berördes mer av det. Otroligt fint skådespeleri av både vuxna och barn!

1 kommentar:

Allt för smyckestillverkning: från pärlor till verktyg och tillbehör! sa...

Hej! Det skulle vara spännande att se dig i vår stora utmaning för smyckestillverkare.
Läs mer om tävlingen på www.smyckestillbehor.se och följ tävlingen på vår blogg www.smyckestillbehor.blogspot.com