tisdag 1 juni 2021

Familjen Lambs hemlighet

 av Lisa Jewell

Förra boken jag läste trodde jag skulle passa mig perfekt - vilket den inte alls gjorde. Den här boken är det tvärtom med - jag trodde inte alls att jag skulle gilla den. Det är ju en spänningsroman och de brukar jag sällan gilla, men oj, vilken bra och spännande bok! 

Jag har läst en bok av Jewell innan  - Fågelburen hette den och det var ingen thriller så när jag lånade den här så trodde jag att detta var en liknande bok. Men tydligen skriver författaren nu spänningsromaner - och det gör hon med bravur! Det här är verkligen en bok som är svår att lägga ifrån sig - det är näst intill omöjligt att klura ut vad som hänt i förväg utan man hålls ovetande in i det sista vilket jag gillar. Visst är det många saker som känns orealistiska ibland men jag tyckte ändå det var spännande hela tiden. 

Så här står det på adlibris om boken:

För tjugofem år sedan kallades polisen till ett hus på Cheyne Walk. Väl där hittade de tre döda kroppar och en jollrande bebis i en vagga i ett av sovrummet. De andra barnen var försvunna.

I nutid får tjugofemåriga Libby Jones reda på att hon är arvtagerska till ett övergivet hus i fashionabla Chelsea i London. Huset är värt otaliga miljoner och Libbys liv förändras från en dag till en annan.

Men arvet är allt annat än okomplicerat. Det gamla huset bär på mörka hemligheter och det som en gång skedde där sitter kvar i väggarna. Och samtidigt bevakas Libby från flera olika håll.

Betyg: 4-

1 kommentar:

Ninnie sa...

Tack för tips! Måste läsa den!!