måndag 22 mars 2021

Fjärilsrummet


 av Lucinda Riley

Första boken i vår återupplivade bokklubb! En riktig tegelsten på över 600 sidor - men då den är väldigt lättläst går det snabbt att ta sig igenom alla sidor. Det är en bok perfekt att förlora sig i för att komma bort från vardagen en stund. 

Det är en familjesaga som spänner över drygt 70 år och i centrum står Posy. Hon bor i sitt barndomshem i en liten by på brittiska landsbygden. Huset är en mindre herrgård och här har hon växt upp och fostrat sina två söner. Nu börjar huset förfalla och när hennes ungdomsförälskelse plötsligt dyker upp i byn river det upp minnen som påverkar hela familjen. 

Jag tyckte om boken, den är skriven på ett lättillgängligt språk, känns nästan filmiskt. Den kanske inte lämnade några större eftertryck på mig men den var trevlig för stunden och jag är nyfiken på att läsa författarens serie om de sju systrarna som verkar bra. 

Betyg: 3 +




2 kommentarer:

Ninnie sa...

Spännande att läsa vad du tyckte om den här boken. Kanske ska läsa den jag också. Men jag är väldigt tveksam till serien om de sju systrarna, verkar oerhört kämpigt att läsa sju böcker av samma författare utan att tröttna...

Malin sa...

Jag tror du skulle gilla den serien-vad jag har förstått handlar den om systrar som år ute och reser ☺