torsdag 17 april 2008

Förbjud det!

Plastikkirurgi.

Det borde vara förbjudet! Jag kan inte förstå att folk kan utsätta sig för det eller att läkare kan göra det. Det är så fel att man inte ska kunna åldras med värdighet utan måste till varje pris se så ung ut som möjligt. Vilka risker man tar, dels genom själva operationen - alla operationer innebär risker såsom infektioner tex, sen fyller man ut rynkor med ämnen som inte finns naturligt i kroppen. Ingen vet riktigt vad det gör med oss. De enda gångerna det är berättigat är vid missbildningar och av medicinska skäl.

Varför skriver jag nu detta då? Jo, jag såg Madonnas nya video för ett tag sen. Och jag tyckte att hon var så snygg, jag tänkte att oj, va vacker hon är! Senare hörde jag att hon opererat sig och jag såg en intervju med henne. Och hennes ansikte rörde sig inte! Kinderna var så fulla av vad hon nu sprutat in att när hon pratade och log så rörde sig inte kinderna. Istället fick hon konstiga rynkor vid näsan. Säkert hade hon gjort mer än kinderna men jag var som hypnositerad av de orörliga kinderna så jag tittade bara på dom. Men det är ju så synd! Speciellt att just hon gör så - hon har ju alltid varit en förebild och föregångare för flera generationer tjejer. Tänk om hon skulle strunta i att försöka se ut som 25 och istället visat sig som den snart 50-åriga kvinna hon är! Och vad blir nästa steg - jag menar hon är ju bara 50, hon har 30 år till hon fyller 80....hur komemr hon se ut då? Något hon inte kan operera är händerna(än så länge i alla fall - snart kan de väl fixa dom också så de ser ut som en tonårings) vilket syns här:


1 kommentar:

Michaela Borén sa...

Varför inte förbjuda smink? och vissa kläder, som t ex strumbyxor? eller schampo och hygienartiklar.

de används av exakt samma orsak- att vara attraktiv.

Sådär säger bara en människa som aldrig avskytt det hon ser i sin spegelbild, men många av oss avskyr faktist vissa delar av oss själva- så mycket att vi är beredda på att betala de stora summor och ta de risker det innebär.
Jag älskar att kunna förändra mig själv, jag har opererat båda brösten och käken (käken var dock i tandreglerande syfte) och ska snart operera öron och läppar.
innan vågade jag inte visa mig i bikini, nu känner jag mig stolt!