söndag 18 april 2021

Vinter på Klarudden

 av Anna Sundbeck Klav

Den här boken läste jag endast för att stilla min längtan till Öland. Jag känner igen mig i miljöbeskrivningarna och ibland känns det som att jag varit på exakt de platser som beskrivs. Historien är dock väldigt tunn och fångar mig inte speciellt. 

Johanna slickar såren efter en jobbig skilsmässa - hon har bosatt sig i ett litet hus på ölands östra sida där hon lever enkelt ensam. En dag dyker hennes tonårige son oväntat upp - han har ställt till det rejält för sig hemma i Göteborg och behöver en fristad hos sin mamma ett tag. 

När jag läser om boken inser jag att detta är del två - det finns en bok som föregår denna. Jag känner inte att historien griper tag i mig, allt känn lite för ytligt så jag blir inte direkt sugen på att läsa del 1. Enda behållningen för mig är Ölandsbeskrivningarna. 

Betyg 2-

Inga kommentarer: