tisdag 11 augusti 2009

U2 och Madonna

Två lördagar i rad har jag nu befunnit mig på Ullevi
och kollat in både de irländska rockarna och popdrottningen.

Först på scen var U2 med sin gigantiska klo mitt på arenan.
Vi var tidigt på plats,

här är en bild från ett ännu ganska folktomt

Ullevi med den stora klon i mitten:

Precis när U2 klev på scenen var dock arenan smockfylld
och festen kunde börja:
Det har länge varit en dröm för mig att få se U2
så det var verkligen roligt att få Bono och bandet i högform:


Klon visade sig kunda förvandla sig:




Jag blev riktigt glad över att de spelade en av mina favoritlåtar,
en låt som är lite bortglömd tycker jag:




Och sen i lördags var det dags för Madonna att inta Ullevi
och jag var på plats igen!
Det var lika mycket folk om inte ännu fler:
Hon bjöd oss verkligen på en stor show
med massor av dansare och effekter
- här kommer en bil inrullande på scen: Vi satt ganska långt bak - tur att det finns bildskärmar att titta på:

Hon är verkligen ett energiknippe och det är svårt att fatta att hon fyller 51 snart.

Inga kommentarer: