söndag 17 januari 2010

Fototriss - Randigt

Dags för en liten fototriss! Veckans tema är RANDIGT och här är mina bilder:

  1. Carl Larssons säng i Sundborn med hans maka Karin Larssons randigt vävda överkast. Överkastet blev först inte alls uppskattat utan ansågs fult och konstigt men idag är det ett världsberömt mönster.
  2. Nästa bild är från Prag, utanför Pragborgen vaktar två bistra vakter i randiga burar presidentens palats.
  3. Till sist en randig tulpan - i fredags var det ju tulpanens dag!

4 kommentarer:

cat sa...

Oh en så vacker tulpan! Den blir min favorit i din fina triss:)

Mimmi sa...

Det var fina bilder till denna triss och det var roligt att få titta på dom :)

IreneL sa...

Den sista bilden blev min favorit! Jag är ju blomtokig :) / Irene

Jah Hollis sa...

Mittbilden med den randiga vaktkuren, och mittstolpen, får min röst i dag. :-)