lördag 21 juni 2008

En blommig bil kanske?



Måste bara berätta att igår såg jag för första gången en rosa mönstrad bil! Det var en Volvo och i en tidning idag läste jag att det är en slags mönsterfilm som man lägger på bilens lack. Det såg väldigt annorlunda ut i alla fall....och jag kunde inte låta bli att fnissa lite när jag såg föraren - en medelålders man...i en väldigt rosa bil.....Så här såg den ut:

Jag måste ju säga att det är en rolig idé - varför ska bilar vara enfärgade jämt? Men å andra sidan så skulle det nog bli lite förvirrande med en massa mönster i trafiken, man skulle nog lätt ta fokus från bilkörningen om man skulle sitta och kolla på alla snygga mönster.
Pröva själv att designa din egen bil här: (väldigt kul faktiskt!)http://www.volvocars.com/se/campaigns/Local/C30_kalkylator/Pages/default.aspx

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hm Hässleholms Garnision hade i början på 90-talet två vanliga personbilar som var i samma kammo-mönster som den rosa. De var högblanka med gul text som upplyste om vilket regemente de tillhörde :0) Jag skulle kunna tänka mig en helrosa =0)

Sanna sa...

Jag vill ha den rosa!!! :0)

P2 hade en volvo som var kammomålad och klarlackan i början av 90-talet. Det var deras representationsbil. Samma kammomönster som på den rosa. Tror minsann att det var ett beställningsjobb hos volvo :0)