lördag 21 juni 2008

Midsommar

Insåg igår att det var första gången på över 12 år som jag firade midsommar hemma i stan. Flera år firades i stugan i Varberg när den fanns och förra året var jag i Bohuslän tex. Men igår var jag hemma alltså, firade hemma hos mor och far. Vädret var inte så tokigt ändå - visst kom det någon regnskur men fram på eftermiddagen blev det riktigt fint och man kunde sitta och sola till och med. Det var ingen vidare värme dock och det blåste friskt, men vi åt ute för som mamma sa "inga måltider inne på midsommar". Vi fick krampaktigt hålla i midsommar duken i ena handen och jordgubbstårtan i andra men det gick bra ändå!



På eftermiddagen tog vi en tur till Annelundsparken för att se om pionerna blommade. Här finns en pionterass med ett 80-tal olika pioner som brukar vara jättefina. Brukar skrev jag...för i år var de inte alls speciellt fina. De var små och såg inte alls fräscha ut. Pappa konstaterade att hans är kraftigare och finare hemma i trädgården. Finast tyckte jag denna var, den heter Mikado:



Nu blir det tyst här på bloggen en vecka drygt eftersom jag ska iväg på lite semester. Imorron reser jag upp mot Mälaren och Mariefred där en stuga är hyrd. Hoppas att vädret blir bättre!

Inga kommentarer: