fredag 19 december 2008

Inneboende

Det var som jag hade misstänkt - jag har en inneboende i köket. En mycket oinbjuden gäst som bosatt sig under köksbänken mellan elementet och skåpet. Igår fick jag en glimt av gästen. Försökte haffa varelsen men eftersom den innehar ett antal mer ben än jag var den mycket snabbare och kilade snabbt in och gömde sig bakom skåpet. Fru Spindel har säkert kilat in i mitt kök när jag har haft fönstret öppet och vädrat. Tydligen tyckte hon att mitt kök var ett utmärkt ställe att fira jul på. Men jag är inte beredd att fira jul med min objude gäst så jag lurpassar på henne och hoppas att hon snart ska komma ut ur sitt gömställe...och då ska hon ut!
(Usch, jag gillar verkligen inte spindlar. När jag letade efter en bild av en spindel fick jag mig nästan en liten terapi lektion i att titta på otäcka bilder för på google fanns otaliga bilder av de hemska insekterna. Valde en tecknad snäll bild!)

1 kommentar:

Sanna sa...

Brrr! Gillar inte heller spindlar! Min hjälte får ta ut dem åt mig för jag vill inte komma nära dem. Titta på dem när de är i terrarier har jag däremot inga problem med

Lycka till i jakten!