söndag 31 augusti 2008

Fototriss


Den här veckan får man välja ett tidigare favorittema som varit med i Fototriss. Jag valde byggnader eftersom det alltid är tacksamt att fota byggnadsverk, plus att det finns så många olika typer av byggnader.
De tre jag valde den här gången har dessutom två gemensamma nämnare: alla tre ligger vid vatten och de är allihop av det äldre slaget.
Kallbadhuset i Varberg

Liten fiskebod i Skåne

Mariefreds ångbåtsstation

Kolla in vad andra bloggare har för tema den här veckan på fototriss!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kallbadhuset i Varberg är en pärla!!!
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Mmmm, vilka härliga byggnader, alla med anknytning till vatten...så egentligen fick du ihop två teman :)
I alla fall så gillar jag nog Ångbåtsstationen bäst :)

Anonym sa...

Jag har aldrig sett det där kallbadhuset i verkligheten, men blir alltid lika till mej när jag ser det på bild! Det verkar så himla häftigt och mysigt - och VACKERT!!!

Dina andra byggnader är också jättefina!!! :-)

Anonym sa...

Mysiga byggnader. Gillar nog sista bäst. Ser så mysigt ut där. :)

Anonym sa...

Vilka fina & nysiga bilder på byggnader! Haps att du får en mysig vecka!

Photos by Storm sa...

Jättevackert badhus. Skulle inte tacka nej till ett bad där, bara det är varmt i vattnet förstås/Lis

Anonym sa...

Så fina byggnader....gillar den lilla fiskeboden mest...även om de andra är tjusigare.

Anonym sa...

Väldigt vackra byggnader alla tre. Gillar den sista bäst! /Anette

Anonym sa...

Tjusigt! min favorit är badhuset. Vilken jättefin byggnad!

Anonym sa...

Fiskeboden gillar jag bäst. Men ja, de andra 2 är oxå bra. Kram

annette sa...

Underbara bilder alla tre, men fiskeboden blev min favorit!

Kramen //annette

Monkan sa...

Jag håller med, kul att fota byggnader och kul att titta på bilder av byggnader.

Ditt kallbadhus var mycket tjusigt och häftigt foto med den långa bron. Men fiskeboden... den blev jag ju helt kär i :-)

Anonym sa...

Oj, vilket svårt val! Jag gillar alla tre, men vinner gör nog Mariefredsbilden. Där syns alla fina små trädetaljer. Tänk om nybyggda hus kunde ha (om så blott) lite av denna snickar/bygglädje. Levande och vackert. Tror att även kallbadhuset i Varberg kan ha liknande detaljer, men de syns lite dåligt. (Fast gillar fotot med långa bryggan och den skyddande mot insyn väggen.)
Fina gamla byggnader alla tre, men ångbåtsstatonen vinner. Den skulle också bli en utmärkt "tre detaljer" kandidat ;-)