tisdag 19 augusti 2008

Två filmer


Igår var jag och såg "No country för old men" på bio. En minst sagt annourlunda film, vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men den var våldsam, blodig och otäck och jag brukar inte gilla filmer som är det men denna gillade jag verkligen. Framförallt fascinerades jag av skådespelarna som var okända för mig (förutom Tommy Lee Jones och Woody Harrelson). Jag var tvungen att googla killen som spelade skurken i filmen. Han heter Javier Bardem och är av spanskt ursprung. Han har ett så speciellt och utmärkande utseende i filmen:
Men han var ju riktigt snygg som sig själv:
Det var alltså många okända skådisar i den filmen men i söndags såg jag en annan film där det var idell kändisar. Och jag kunde inte låta bli att hela tiden tänka på att det är Sean Penn som spelar utvecklingsstörd i filmen "I am Sam". Det var absolut inget fel på hans prestation utan den var väldigt bra men jag stördes av att det var han som spelade ändå. Dakota Fanning som spelar hans dotter i filmen måste ju vara världens sötaste! Ursöt var hon och duktig!
Det var två mycket olika filmer men båda är mycket sevärda!

Inga kommentarer: