torsdag 21 augusti 2008

Härliga höst

Nu är den snart här...hösten. Det börjar kännas i luften liksom att den är på gång. Jag älskar hösten, det är min favorittid på året. Man slipper den kvava svettiga sommarluften och kan andas igen i den klara friska höstluften! Sen kan man mysa inne i höstmörkret med tända ljus och lampor i fönstret. Visst regnar det en del på hösten men det regnar ju minst lika mycket på sommaren och våren också.

Och alla vackra färger som naturen fylls av...man kan redan ana att träden håller på att ändra färg.

Sen är det ju så mycket snyggare mode på hösten än våren...tycker jag i alla fall. Jag trivs så mycket bättre i höstmurriga färger som brunt och grönt än starka sommarfärger. Man kan gömma sig i bylsiga tröjor och halsdukar...

På tal om halsdukar...

Igår tog jag fram mina stickor och fortsatte på mina benvärmare som jag började med i vintras. Inte vet jag om jag någonsin kommer använda de där benvärmarna...men det är så roligt och avkopplande att sticka. Och det hör hösten till.

Så nu börjar min bästa tid som jag ska försöka ta tillvara på....tänk om man också kunde toppa med ett nytt jobb också...då vore lyckan gjord!

Inga kommentarer: