torsdag 7 augusti 2008

Ännu en bok...

"Nu vill jag sjunga dig milda sånger"
av Linda Olsson

Den här boken hade jag höga förväntningar på, för höga tror jag för den grep aldrig riktigt tag i mig. Läser man på baksidan så är det idell beröm och den har fått en massa utmärkelser men jag stämmer inte in i lovsången om boken. Visst är den vackert skriven och historien är väl helt ok men för mig känns det som man har hört det förut. Det är inget nytt och boken har ingen riktig studds - den mal bara på mest i maklig takt.

Boken handlar om två kvinnor som befinner sig i olika stadier i livet men som ändå finner varandra och tillbringar ett år som grannar i en liten by i Dalarna. De har båda gått igenom sorger i livet och de hjälper varandra att hantera förluster.

Medelbra bara enligt mig - tyvärr.

Inga kommentarer: