tisdag 26 augusti 2008

Två filmer - igen

Även den här helgen blev det två filmer. De hade inget gemensamt förutom att de båda var regisserade av två nordbor. Den första av Lasse Hallström och den andra av Susanne Bier.



I fredags såg jag Casanova som gick på kanal 5. Och den var oväntat bra och rolig. Kostymfilmer är väl inte min favoritgenre precis men här hade de fått till det och det var stundtals riktigt kul.



Sen i söndags var jag på bio och såg "Things we lost in the fire". Den var som sagt regisserad av Susanne Bier och då vet man att man troligtvis kommer att bli väldigt berörd. Och även den här gången var det som upplagt för starka känslor. Det var sorgligt och gripande som väntat men jag tyckte att det var kul att de mitt i all tragik hade lyckats få in lite lite humor. Vill du läsa mer om filmen så kan du läsa på Ninnies sida!

Inga kommentarer: