onsdag 3 juni 2009

Miraklet på Speedy Motors

av Alexander McCall Smith

Räknade efter och insåg att det här är 10:e boken som jag läser om Mma Ramotswe och hennes gäng. Helt otroligt att jag tagit mig igenom så många böcker och inte tröttnat! Men jag skulle lätt kunna läsa tio stycken till om den lilla dektektiv byrån i Botswana. Den här tionde boken i serien tyckte jag om väldigt mycket, den hör till de bättre. De är ganska jämt bra överlag men någon bok har varit mindre intressant, det beror lite på vad som är fokus i boken. Jag älskar att läsa om Mma Ramotswes medhjälpare på byrån, den lite egensinniga Mma Makutsi och hennes liv och häri fanns hon med en hel del.

Ser alltså fram emot många fler böcker i serien, än så länge är detta den senaste men jag tror nog att serien fortsätter.
Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Miraklet på Speedy Motors av Alexander McCall Smith

Inga kommentarer: