torsdag 2 oktober 2008

Statistiskt utvald

Jaha...då var man utvald! Utsedd bland tusentals andra! Får en ju att känna sig speciell....eller?! Tänk om det bara vore nåt roligare man var handplockad till...nåt roligare än att svara på cirka en miljon frågor. Som att vinna en massa pengar eller åka någonstans.
Jag har alltså blivit utvald att svara på en enkät från ett stort institut som sysslar med statistik. Idag fick jag hem enkäten som låg i ett stort kuvert. Ett 20 sidor långt formulär låg i. Herregud, tur att man har tid över... Som gåva fick man en penna! Jippie! En ny bläckpenna - precis vad jag behövde! (Hoppas ni märker ironin.)
När man blir ombedd att svara på sånna här enkäter blir jag alltid lite sugen på att jävlas...att svara helt galet och tokigt. Men det skulle jag ju aldrig göra, jag har ju läst forskningsmetodik på högskolan och vet hur viktigt det är att de som gör såna här undersökningar får in sina svar. Fast lite roligt vore det...vi får se hur jag gör...:)

Inga kommentarer: