tisdag 2 september 2008

Gråhårig?

Så var man klippt och nöjd! Blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet, lagom långt och så blev det ljusare också med hjälp av slingor. Har nog inte varit så här ljus sen jag var liten. Får se om jag kan lägga ut någon bild senare.

När jag sitter där i godan ro i stolen och får mina slingor lagda säger plötsligt min hårfrisörska (som jag haft i säkert 20 år): "men lilla damen, jag tror visst hon börjar bli gråhårig!" Va??? Tror inte mina ögon eller öron....man jo då....en lock med helt grått hår! Skandal! Jag är ju bara 30...(ja, ja, ja plus några år till då om det ska vara så noga....)Det var nu bara den locken som var grå (som tur var) och det är en lock som tidigare varit svart, fastän jag är blond så har jag alltid haft en lock av svart hår gömt bak i nacken. Och nu hade den tappat all färg och var....just det grå.... Men nu är den blond eftersom vi var noga med att den fick komma med bland slingorna.

1 kommentar:

Ninnie sa...

Nähä, man kommer undan, vet du...(Trist men sant!)
Nu blir jag också sugen på frisörbesök. Men jag får stå ut några veckor till tror jag.