torsdag 5 februari 2009

Besatt

Jag är helt besatt av ett TV program. Jag har skrivit om det förut men då gick det bara en gång i veckan, nu går det varje vardag 16.50 i tv8. Programmet heter "En plats i solen" och handlar om britter som söker bostad på något soligt och vackert ställe. Man får följa med på visningar av hus i små charmiga franska byar eller soldränkta semesterparadis i Spanien. Härom veckan visades tex ett helt otroligt fint hus som låg i en liten fransk by, huset låg över en flod så när man satt på altanen så satt man över vattnet! Utsikten över byn med ett vackert slott i förgrunden var helt otroligt fin och jag hade gärna bosatt mig där! Har alltid tänkt att om jag hade några miljoner över så skulle jag köpa ett hus vid havet i Skåne eller på västkusten men nu tror jag att jag hellre skulle satsa dom pengarna på ett litet stenhus i en gammal by i Frankrike.
Förutom att man får se vackra byar och charmiga hus så är det roligt att se köparnas olika reaktioner på husen. En del har skyhöga krav och viker inte en tum från dom utan ska ha både pool, havsutsikt och stort kök medan andra blir överlyckliga av en liten fallfärdig lada mitt ute i ingenstans.

Inga kommentarer: