onsdag 18 februari 2009

Brunstkalendern

av Emma Hamberg

För ganska extakt ett år sen läste jag Emma Hambergs bok "Mossvikenfruar" och tyckte det var en lättsam och trevlig bok om än lite väl fantasifull ibland. Den här boken "Brunstkalendern" tycker jag är lite mer verklighetsförankrad och mer i min smak. Den handlar om tre systrar som alla kommit till en punkt i livet då de måste göra förändringar i sina liv. Systrarnas historier vävs samman och de finner ett stort stöd i varandra till slut efter alla bedrövelser de upplever.

Det är en bok som blandar lättsamhet och sorg på ett fint sätt och en typisk svår-att-sluta-läsa-bok. Jag skulle gärna läsa en fortsättning. Var beredd på att bli sugen på glass när du läser eftersom glassbilen har en viktig del av historien!
Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Brunstkalendern av Emma Hamberg

1 kommentar:

Ninnie sa...

Började läsa den idag på rasten, verkar bra! (brukar läsa när jag äter på jobbet)