torsdag 24 april 2008

Varför?

En ny stormarknad öppnade i stan igår och jag läser i BT att folk köade i flera timmar innan affären öppnade igår klockan 8.00 på invigningen. Mammor hade dragit up sina stackars barn (som hade tagit ledigt från skolan...hmm) redan vid fyra tiden för att vara först i kön. När sen dörrarna öppnades höll det på att bli kaos när folk trängde sig före i kön - smockan hängde i luften.

Jag bara undrar VARFÖR?

Affären ligger ju där den ligger...och det är ju bara en vanlig stormarknad bland flera tusen likande. Inte hade de några specialerbjudande heller (som tex - de första hundra kunderna får rabatt).

Så jag fattar ingenting....

3 kommentarer:

Hjulia sa...

De hade faktiskt gratis trådlösa telefoner till de 100 första kunderna. :o) Skulle iofs aldrig falla mig in att köa för det!

Anonym sa...

Får nog hålla med där. Sådant där förstår jag mig inte riktigt på.

Malin sa...

Hjulia: Jag hade missat det om telefonerna - fast som sagt galet ändå.